Reconciliation /
Odpuščanje

Sinopsis

V albanskem visokogorju je v trpkem sporu med družinama v sorodu ubito 18-letno dekle. Na njenega očeta lokalni škof in vodja nevladne organizacije iz prestolnice pritiskata, naj hčerinemu morilcu, ki je v zaporu, in tudi njegovi družini ne le odpusti v krščanskem duhu, pač pa naj se z njimi spravi – kot je nekoč veleval starodavni albanski zakonik, Kanon. Pronicljiva in pretresljiva observacija patriarhalne družbe, ujete med napol pozabljeno preteklostjo in negotovo sedanjostjo.

Režiserjeva izjava

Odpuščanje, opazovalni dokumentarec, prikazuje zakulisje konflikta med moškimi v globoko patriarhalni balkanski družbi. V tem sporu je izgubilo življenje mado dekle. Svoje oko, in oko kamere, sem zato usmerila na tiste moške, ki so odločali o dediščini njene smrti. Film prikazuje dejanskost patriarhalnih razprav in ritualov, iz katerih so bile ženske od nekdaj izključene.

Takšni konflikti obstajajo v domala vsaki družini in vsaki družbi, vsepovsod. Toda v Albaniji so se protagonisti soočali z globoko kompleksnimi družbenimi okoliščinami. V dramatični družbeni situaciji 90. let prejšnjega stoletja so v delih Albanije obudili stare vrednostne sisteme, med njimi v času komunizma zatrti starodavni albanski zakonik, Kanon. Četrt stoletja pozneje se protagonisti še vedno ne morejo zediniti, na kateri vrednostni sistem se pri reševanju konflikta opreti.

Očetove rane iz preteklosti so govorile ne le o Albaniji, pač pa tudi o Balkanu, ki se z nasprotujočimi si pogledi ozira na stoletja nerazrešenih konfliktov in odpira nove. Zgodba o neskladju vrednot, med reinterpretacijo tradicije in vere ter sodobnostjo, pa govori tudi o Evropi, kjer skrajno desni populizem ponuja stare rešitve za sodobne probleme. Film skupaj s protagonisti išče smisel v negotovi sodobnosti in namesto odgovorov zastavlja vprašanja.

Želela sem prikazati tudi kompleksnejšo podobo patriarhalne družbe in konflikta v njej, ki ga opazujem kot ženska – pogled, ki ga občinstvo lahko razbere tudi z obraza matere v filmu, ki dogajanje opazuje iz kota, molče.

Ekipa

Režiserka
Marija Zidar
Direktor fotografije
Latif Hasolli
Montažer
Uroš Maksimović
Ko-montažerka
Mariana Kozakova
Kolorist
Skladatelj
Dimitrije Vasiljević
Oblikovalec zvoka
Miloš Drobnjaković
Mešalec zvoka
Producent
Koproducenti
Latif Hasolli
format snemanja 
digitalni 2K 
distribucijski format 
 
trajanje 24fps 
82' 
trajanje 25fps 
 
Zvok 
5.1 theatrical 
Razmerje stranic 
1,85:1 
barve 
color 
Originalni jezik 
albanski 
Prevod 
slovensko, english 
 
 

Produkcija

Vertigo

Kersnikova 4, SI - 1000 Ljubljana, Slovenija
Tel.: +386 1 439 7080
Fax: + 386 1 430 3530
E-mail: info@vertigo.si


V koprodukciji z

RTV Slovenija

Kolodvorska 2-4
SI - 1000 Ljubljana
Slovenija / Slovenia


Dera Film

Filmska kuća Baš Čelik

Gospodar jevremova 35/9
11000 Beograd
Srbija / Serbia

Tel.: +381 11303 4441 / 303 4486 / 328 6980 / 328 3691
Fax: +381 11 328 3691
jelena@bascelik.net


Seagull Entertainment

Finančna podpora

Eurimages

Slovenski filmski center

Miklošičeva 38
SI - 1000 Ljubljana
Slovenija / Slovenia

T: +386 (0)1 23 43 200
F: +386 (0)1 23 43 219
info@film-center.si


Filmski centar Srbije

Ministarstvo kulture i informisanja Republike Srbije

Filmski centar Crne Gore

Ustvarjalna Evropa MEDIA

Qendra Kinematografike e Kosovës

V sodelovanju z

Viba film

Friendly production

Matjaž Mrak s.p.
Ulica 1. maja 7
5280 IDRIJA
friendly@friendly.si


NuFrame

Devinska 8, Ljubljana
Slovenia


001

001, d.o.o.
Poljanska cesta 25
1000 Ljubljana


© 2009 - 24 Vertigo