FOKUS

Film je zasnovan kot rekonstrukcija resničnih dogodkov, njegov namen pa je opozoriti na diskriminacijo, s katero se v današnji Bosni in Hercegovini soočajo pripadniki manjšin, zlasti člani romskih skupnosti.

Menim, da je to zgodbo treba posneti. Ne le zato, da načnemo pogovor o naši družbi, v kateri je prisotnih toliko oblik odtujenosti in diskriminacije, ampak tudi zato, da čustveno dojamemo, kakšne stiske doživljajo ljudje na obrobju družbe in da se vprašamo: Le kakšni ljudje smo postali?

V vseh Ulayevih delih je bila vedno osrednja tema spolna identiteta in telo. Telo je tudi tema tega filma. Ne Ulay, njegovo telo. Hotel sem narediti film o Ulayu, vendar je njegovo telo, ki je bilo v zgodovini izpostavljeno številnim skrajnim preizkušnjam v performansih, tudi tokrat prevzelo glavno vlogo.

Film Krogi govori o ljudeh, ki jim je osamljen incident spremenil življenja. Govori o sencah preteklosti in o človekovi potrebi, da bi te sence pregnal in se osvobodil; o tem, da junaštvo sproža v ljudeh določene frustracije. Film Krogi je film o krivdi. Ali so krivci zgolj tisti, ki so zagrešili zločin, ali so sokrivi tudi tisti, ki so zločin zgolj opazovali in ga niso poskušali preprečiti?
Osnova za filmsko zgodbo temelji na resničnem dogodku. Zgodbe, ki se v filmu odvijajo v sedanjem času, so med seboj prepletene.
Srdan Golubović

NOVICE
Tisti, ki poznamo Damirja Avdića, ga gledamo takšnega kot je. V prvi osebi. Dušan Moravec je njegov minimalizem moči filmsko upodobil pra tako enostavno kakršen je Damir Avdić. V vlogi rockerja, pesnika, kitarista, performerja, literata, umetnika, človeka. Portret celovite osebnosti.
Tudi drugi del mladinske uspešnice Gremo mi po svoje 2 se dogaja na taborjenju v Posočju. Če jih je v prvem delu presenetila skupina deklet, ki se je naselila v sosednji tabor, jih tokrat iz ustaljenega taborniškega življenja predrami rod štajerskih tabornikov, ki jih vodi Šefe.
Te dni v Kinodvoru vrtijo film Epizoda v življenju pobiralca železa. Lahko bi bil še en oris še ene marginalne zgodbe, a v resnici skuša sprožiti razpravo o vse večji neenakosti, s katero se spopada sodobna družba. Igralec v filmu Nazif Mujić jasno pove, da se je vse zgodilo le zato, ker je Rom, ker je njegova žena Rominja. Film, o katerem je bil njegov režiser Danis Tanović prepričan, da se bo vrtel samo na bosanski televiziji, se zdaj najde tudi v japonskih kinih.
1234